Πέμπτη, 11 Μαΐου 2017

Το καλοκαίρι ολοκληρώνονται οι εργασίες στον Κ16 και αρχίζουν καινούργιες

Της Φανή Σοβιτσλή

Στο κλείσιμο της κατασκευής του μεγαλύτερου μέρους του ανισόπεδου κόμβου Κ16, ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής, προχωρά στις αρχές του καλοκαιριού η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ στη συνέχεια θα προκηρύξει νέο έργο που θα αφορά στο 10% που έχει απομείνει για να ολοκληρωθεί. Αυτό θα περιλαμβάνει μικρότερα, αλλά εξίσου σημαντικά έργα στην αερογέφυρα της οδού Πόντου, όπως συνδέσεις με τη Λαχαναγορά και ΚΤΕΛ Μακεδονία, καθώς και αντιπλημμυρικά της ΕΥΑΘ.
Ήδη, η περιφέρεια παρέδωσε στην κυκλοφορία πριν από το Πάσχα τμήματα του κόμβου, που συνδέουν το Καλοχώρι με τη Θεσσαλονίκη και την περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης με την πόλη, καθώς και μια παράπλευρη οδό, που επίσης δίνει διέξοδο για τα οχήματα που κινούνται από Καλοχώρι προς Θεσσαλονίκη.
Στην έναρξη νέου έργου, στο πλαίσιο της κατασκευής του Κ16 που άρχισε το 2008, αναφέρθηκε μιλώντας στη χθεσινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, ο γενικός διευθυντής προγραμματισμού της ΠΚΜ, Απόστολος Γιάντσης, σημειώνοντας ότι το έργο θα κλείσει στις αρχές καλοκαιριού και ότι αμέσως μετά προκηρύσσεται νέο για τα υπόλοιπα που είναι αναγκαία. «Τα έργα θα γίνουν στην οδό Πόντου, ενώ θα προχωρήσουμε και στην αποκατάσταση των δρόμων που καταστράφηκαν λόγω του κυρίως έργου, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι επιχειρήσεις της περιοχής» τόνισε ο ίδιος. Υπενθύμισε μάλιστα, ότι τα έργα σύνδεσης με το λιμάνι έχουν ανατεθεί στην Εγνατία Οδό Α.Ε. .
Ο ανισόπεδος κόμβος Κ16 έχει προϋπολογισμό 52,6 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ περιλαμβάνει τρεις γέφυρες, δεκάδες χιλιόμετρα δρόμων, παράπλευρο οδικό δίκτυο 10,5 χλμ και βελτιώσεις βατότητας του άξονα ΠΑΘΕ (Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης – Ευζώνων) και της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης. Εξυπηρετεί τη σύνδεση του βασικού οδικού δικτύου της Κεντρικής Μακεδονίας με ορισμένες από τις σημαντικότερες υποδομές, αλλά και το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Το θέμα στη χθεσινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής, έθεσαν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης, ζητώντας απαντήσεις για τα προβλήματα που σχετίζονται με τη μη ολοκλήρωση του κόμβου.

Η ΕΥΑΘ ζητά να προχωρήσει το έργο

Αναφερόμενος στα έργα της ΕΥΑΘ, ο πρόεδρος της εταιρείας, Γιάννης Κρεστενίτης, τόνισε από το βήμα της συνεδρίασης ότι η ΕΥΑΘ επιθυμεί την ολοκλήρωση κόμβου Κ16 γιατί η κατασκευή του, όπως είπε, οδήγησε στην καταστροφή μέρους του συστήματος αποχέτευσης περιοχών που βρίσκονται πέριξ του λιμανιού.
«Η καταστροφή των αγωγών ήταν επιβεβλημένη για να υπάρξει έδραση του κόμβου και η ΠΚΜ είχε αναλάβει από το 2012 την υποχρέωση να συντάξει τη μελέτη μετακίνησης του αγωγού και να τη χρηματοδοτήσει. Η μελέτη συντάχθηκε και υποβλήθηκε από την περιφέρεια στην ΕΥΑΘ στα τέλη του 2015 και η εταιρεία υπέβαλε τις παρατηρήσεις της, που έγιναν δεκτές τότε, αλλά έκτοτε δεν προχώρησε τίποτα» τόνισε ο κ. Κρεστενίτης. Πρόσθεσε επίσης, ότι η μελέτη αυτή δεν είχε εγκριθεί ακόμη, ενώ δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για το τι θα γίνει παρακάτω. Πάντως, ο πρόεδρος της ΕΥΑΘ ανέφερε, ότι η εταιρεία προτίθεται να βοηθήσει για την ολοκλήρωση του έργου, καθώς η μη ολοκλήρωση του συστήματος αποχέτευσης των περιοχών γύρω από το λιμάνι επιβαρύνει σημαντικά τη δυτική Θεσσαλονίκη και ειδικά την περιοχή του Δενδροποτάμου. Στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν 80 και πλέον επιχειρήσεις της περιοχής γύρω από τον κόμβο Κ16, αναφέρθηκε ο εκπρόσωπός τους, Δημήτρης Δημητριάδης, σημειώνοντας ότι αυτές απασχολούν 25.000 εργαζόμενους.
«Αναλάβαμε την πρωτοβουλία και κάναμε σειρά επαφών, ακόμη και με το γραφείο του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, για τα προβλήματα που έχουν ανακύψει. Δεν μπορεί να κατασκευάζεται ο μεγαλύτερος κόμβος στην Ελλάδα και τα φορτηγά και άλλα οχήματα των επιχειρήσεων να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν όταν βγαίνουν από το λιμάνι» υπογράμμισε ο κ. Δημητριάδης, ο οποίος επισήμανε την ανάγκη το ΥΜΑΘ να συγκαλέσει σύσκεψη με τους φορείς για να δοθεί άμεσα λύση. Από την πλευρά του ο δήμαρχος Δέλτα, Μίμης Φωτόπουλος, τόνισε πως το έργο πρέπει πάση θυσία να ολοκληρωθεί γιατί το τοπίο στην περιοχή, όπως είπε, είναι βομβαρδισμένο και δεν μπορεί κανείς να περάσει ούτε με τανκ. «Οι επιχειρήσεις υποφέρουν και αυτό είναι σε βάρος της τοπικής οικονομίας» σημείωσε.

Επιφυλάξεις από την αντιπολίτευση

Αιχμές σε βάρος της διοίκησης της ΠΚΜ για τη μη αποπεράτωση του έργου, τη μη αρτιότητα του σχεδιασμού και την ποιότητα της κατασκευής του, άφησαν επικεφαλής και περιφερειακοί σύμβουλοι με τις τοποθετήσεις τους στο μητροπολιτικό όργανο.
Η Δέσποινα Χαραλαμπίδου, από τη «Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα» τόνισε ότι το συγκεκριμένο έργο υπάρχει στα χαρτιά από τη δεκαετία του 1960, και ότι από το 2011 γίνεται η πρώτη σοβαρή προσπάθεια κατασκευής του, παρά τις υποσχέσεις των αρμόδιων ότι το έργο θα έτρεχε με γοργούς ρυθμούς και η παράδοσή του θα γίνονταν το 2015.
«Το γεγονός ότι χρονικά το έργο δεν πρόκειται να παραδοθεί στο σύνολό του πριν από το 2022, μας αναγκάζει να ζητήσουμε απαντήσεις σε μια σειρά από ερωτήματα όπως: τι θα γίνει με τις οικονομικές αιτιάσεις της αναδόχου εταιρείας, με τις αρμοδιότητες μεταξύ ΠΚΜ και ΕΥΑΘ, τη σύνδεση του λιμανιού με την ΠΑΘΕ και ευθύνες της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε». Η κ. Χαραλαμπίδου πρότεινε μάλιστα, το έργο να χαρακτηριστεί ως σημαντικό, με την ενεργοποίηση του άρθρου 43 του νόμου 3669/2008 που προβλέπει τη δημιουργία επταμελούς συμβουλευτικής επιτροπής παρακολούθησης του έργου από τους φορείς της πόλης.
Ο Βασίλης Γάκης, από την «Περιφέρεια Πρωταθλήτρια» έθεσε ερωτήματα, με τη σειρά του, σχετικά με το πού βρίσκεται το έργο, σε ποιο στάδιο και γιατί δεν υλοποιήθηκε, ενώ ζήτησε να μάθει τι θα γίνει με τη χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ, καθώς είχε ενταχθεί στην προηγούμενη προγραμματική περίοδο (2007 – 2013). Η Χρυσούλα Παλιαδέλη, από την παράταξη «Συμμετέχω» σχολίασε πως η απουσία πολλών εμπλεκόμενων φορέων δείχνει αδιαφορία, ενώ είπε πως σοκαρίστηκε από το γεγονός ότι υπάρχει μια μελέτη που έχει τροποποιηθεί, αλλά είναι κάπου χαμένη και δεν ξέρει κανείς πού βρίσκεται, την ώρα που το έργο είναι σε εξέλιξη. Ο Θεόδωρος Ιγνατιάδης από τη «Λαϊκή Συσπείρωση», επισήμανε πως αποδεικνύεται ότι και για τον κόμβο Κ16, αλλά και τα άλλα σε εξέλιξη έργα της εσωτερικής περιφερειακής ως τον κόμβο της Ευκαρπίας, ισχύει ότι όσο η μελέτη και η κατασκευή των έργων αυτών είναι στα χέρια των κατασκευαστικών ομίλων δεν θα υπάρχει καμία ουσιαστική εγγύηση για το χρόνο αποπεράτωσής τους, το κόστος τους και την ποιότητα κατασκευής».
Η Νιόβη Παυλίδου, από τους «Πολίτες Μπροστά» υπογράμμισε ότι το έργο έχει ευρωπαϊκό ενδιαφέρον, συνδυάζει επιχειρηματικότητα, υποδομές, όπως οδικό δίκτυο και αντιπλημμυρικά, και για αυτό θα πρέπει να γίνει ένα ξεκαθάρισμα με τη χρηματοδότηση.


synoranews
synoranews

Το blog Synoranews αναδημοσιεύει δεν "υιοθετεί" απαραίτητα το περιεχόμενο των ειδήσεων που αναρτά και στις οποίες αναφέρεται η πηγή της

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου