Ads Top

Στην αντεπίθεση ο ΟΑΣΘ για το ν/σ Σπίρτζη-Θα χρησιμοποιήσει ένδικα μέσα

«Σε κάθε νόμιμη ενέργεια για την αποκατάσταση της νομιμότητας» προτίθεται να προχωρήσει η διοίκηση του ΟΑΣΘ, με τον πρόεδρο του οργανισμού Χρήστο Στεφανίδη να επισημαίνει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ότι «εντός της επόμενης εβδομάδας θα είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε το ακριβές πλάνο και χρονοδιάγραμμα των κινήσεών μας. Δεν θα μείνουμε άπραγοι».
Όπως ανέφερε ο κ. Στεφανίδης, η διοίκηση του ΟΑΣΘ σκοπεύει να αξιοποιήσει τόσο τις γνωμοδοτήσεις των νομικών συμβούλων του Οργανισμού, όσο και αυτήν του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που είχε ζητήσει ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος και τελικά προχώρησε στην κατάθεση του σχεδίου νόμου για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.
Ο πρόεδρος του οργανισμού υποστηρίζει επίσης ότι, σε αντίθεση με τα λεγόμενα του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών ότι η σύμβαση μεταξύ Δημοσίου και ΟΑΣΘ έχει λήξει βάσει του άρθρου 8 παρ. 3 περ. δ’ του ευρωπαϊκού κανονισμού 1370/2007, η γνωμοδότηση του Γ’ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους λέει ότι η τρέχουσα οικονομική συμφωνία είναι σε ισχύ και λήγει στον Δεκέμβριο του 2019, ασχέτως πότε ολοκληρώνεται το έργο του μετρό.
Εξάλλου, στην ανακοίνωσή της η διοίκηση του οργανισμού αναφέρει: «Ενώ ο ΟΑΣΘ ανέμενε από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών την κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης για την τακτοποίηση της οφειλής του ελληνικού Δημοσίου προς τον Οργανισμό, εξαιτίας της αύξησης του ΦΠΑ από 13% σε 23% και 24% αντίστοιχα, όπως ο ίδιος είχε εγγράφως υποσχεθεί, αλλά και τον ορισμό συνάντησης επί του σχεδίου νόμου που του απέστειλε η διοίκηση του ΟΑΣΘ για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας, ο τελευταίος επέλεξε να προβεί στην παρουσίαση σχεδίου νόμου, με το οποίο σκοπεύει να δημεύσει την περιουσία του».
Η διοίκηση του ΟΑΣΘ υποστηρίζει ότι «μεθοδευμένα επιχειρήθηκε η λειτουργική και οικονομική απαξίωση του οργανισμού με τη μη καταβολή των οφειλών του ελληνικού δημοσίου, με την υποβολή του σε συνεχείς ελέγχους οι οποίοι απέδειξαν τη σύννομη λειτουργία του και τη χρηστή διαχείριση των οικονομικών του, με τη μη τήρηση της οικονομικής συμφωνίας από μέρους του ελληνικού δημοσίου και τη μη έκδοση των προβλεπόμενων από το νόμο ΚΥΑ, ως υπήρχε υποχρέωση».
Στο πλαίσιο αυτό, στην ανακοίνωση τονίζεται ότι ο ΟΑΣΘ «δεν θα αντιμετώπιζε κανένα απολύτως πρόβλημα εάν το ελληνικό Δημόσιο τηρούσε τις -εκ της υπογραφείσας οικονομικής συμφωνίας- υποχρεώσεις του. Καμία ταλαιπωρία δεν θα υφίστατο το επιβατικό κοινό του νομού Θεσσαλονίκης. Είναι απορίας άξιο ότι το ελληνικό Δημόσιο, όποτε χρειάστηκε, εξασφάλισε για τις δημόσιες συγκοινωνίες των Αθηνών υπέρογκα ποσά για να καλύψει τα ελλείμματά τους (30.000.000 ευρώ στον ΟΣΥ το 2016 λόγω υστέρησης ταμειακής ρευστότητας, η οποία καθιστούσε προβληματική την αντιμετώπιση των χρεών της εταιρίας), ενώ στην περίπτωση του ιδιωτικού ΟΑΣΘ, ο οποίος έχει το φθηνότερο εισιτήριο σε ολόκληρη την Ελλάδα, αρνείται να καταβάλει όσα προβλέπονται στην οικονομική συμφωνία».
Ανησυχία στο ΒΕΘ για την απόφαση κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ
Την ανησυχία του για την πρόθεση της κυβέρνησης να κρατικοποιήσει τον ΟΑΣΘ εκφράζει, με σημερινή του ανακοίνωση, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και α΄ αντιπρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας (ΚΕΕΕ), Παναγιώτης Παπαδόπουλος, υπογραμμίζοντας πως «υπό τις παρούσες δημοσιονομικές συνθήκες, είναι εντελώς μη ρεαλιστική η προσπάθεια συγκρότησης δημόσιου φορέα για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης».
«Γεννιούνται ερωτηματικά που αφορούν στο κόστος λειτουργίας του νέου οργανισμού που θα προκύψει και στον τρόπο χρηματοδότησής του. Η παροχή αυτών των υπηρεσιών προϋποθέτει επενδύσεις σημαντικού ύψους, που είναι αδύνατον να χρηματοδοτηθούν από την πολιτεία» αναφέρει ο πρόεδρος του ΒΕΘ, υπογραμμίζοντας πως δεν θα πρέπει να λησμονεί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, που κατέθεσε σχέδιο νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, πως η πόλη δεν διαθέτει άλλο μέσο μεταφοράς.
Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του ΒΕΘ, εκφράζει την απορία του για το εάν «την ώρα που μιλούμε για την ανάγκη ιδιωτικοποιήσεων, οι θεσμοί έχουν ενημερωθεί για το σχέδιο της κυβέρνησης. Ζούμε στον 21ο αιώνα και η πόλη έχει ανάγκη από λειτουργικές συγκοινωνίες. Πώς είναι δυνατόν η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ να οδηγήσει σε αποτελεσματικές και σύγχρονες συγκοινωνίες με κοινωνικό πρόσημο, όπως λέει ο κ. Σπίρτζης; Η πόλη έχει κακή εμπειρία από το παρελθόν» αναφέρει ο πρόεδρος του ΒΕΘ.
Πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, επιβάλλεται η αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών, ωστόσο θα πρέπει να υποβληθούν ρεαλιστικές προτάσεις και σχέδια αντιμετώπισης του σύνθετου αυτού προβλήματος.
Το ΒΕΘ στην ανακοίνωσή του υπενθυμίζει, πως στις 16 Μαΐου, έξι παραγωγικοί φορείς της Θεσσαλονίκης, σε κοινή επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, είχαν καταθέσει πρόταση για την επίλυση του προβλήματος των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.


ΑΠΕ-ΜΠΕ,makthes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.