Ads Top

Τι Αλλάζει Στην Εξωτερική Περιφερειακή Της Θεσσαλονίκης

Του Φώτη Κουτσαμπάρη 

Στην τελική ευθεία μπήκε η διαδικασία έκδοσης περιβαλλοντικών μελετών για δύο τμήματα της υπό σχεδιασμό εξωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, από το ύψος του Χορτιάτη μέχρι το αεροδρόμιο “Μακεδονία”. Ο αν. υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος στην τελευταία συνάντηση διαβούλευσης με τους τοπικούς φορείς πρότεινε τροποποιήσεις στα χαρακτηριστικά και στην όδευση της εξωτερικής περιφερειακής και έθεσε προτεραιότητες για τα συγκοινωνιακά έργα της ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Τα θέματα των μεγάλων έργων οδοποιίας στην ανατολική Θεσσαλονίκη συζητήθηκαν σε συνάντηση με τους μελετητικούς φορείς παρουσία του δημάρχου Θέρμης Θεόδωρου Παπαδόπουλου και του προέδρου της “Εγνατίας Οδού Α.Ε.” Απόστολου Αντωνούδη. “Η διαβούλευση ολοκληρώθηκε και βρισκόμαστε πλέον εν αναμονή της έγκρισης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Εκτιμούμε ότι εντός του 2018 θα έχουν ολοκληρωθεί αυτές οι διαδικασίες για την εξωτερική περιφερειακή οδό”, αναφέρει στη “Μ” ο πρόεδρος της “Εγνατίας Οδού Α.Ε.”, προσθέτοντας ότι στη συνέχεια θα ακολουθήσουν γεωτεχνικές μελέτες, ενώ, για να φτάσει το έργο στο στάδιο της δημοπράτησης, πρέπει να εξασφαλιστούν πόροι. Σημειώνεται ότι η εξωτερική περιφερειακή οδός, που είναι στα σχέδια, εκτείνεται από τον κόμβο ΤΙΤΑΝ (γηροκομείο Άγιος Παντελεήμονας) μέχρι τη Ραιδεστό. Στο πρώτο τμήμα μέχρι το Χορτιάτη ολοκληρώθηκαν και εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικές μελέτες.
Στη διαβούλευση που είχε ο κ. Φάμελλος συζητήθηκε και η επικαιροποίηση της μελέτης για την κατασκευή του δρόμου Κ11 (Πανόραμα – Γαλάτιστα). Βασική παράμετρος των παρατηρήσεων που συμφωνήθηκαν σύμφωνα με την ανακοίνωση ήταν η βελτιστοποίηση του σχεδιασμού, η μείωση των επιπτώσεων στους τοπικούς οικισμούς και η προστασία της χωρικής ενότητας της περιοχής. Συγκεκριμένα συμφωνήθηκε στους περιβαλλοντικούς όρους των έργων της εξωτερικής περιφερειακής να περιληφθούν τα κάτωθι:

1. Να καταργηθεί ο κόμβος Φιλοθέης και η χάραξη της περιφερειακής οδού να απομακρυνθεί από τον οικισμό και να υποβιβαστεί υψομετρικά, ώστε να επιτευχθεί οπτική απόκρυψη και μερική κάλυψη.

2. Να κατασκευαστεί παράκαμψη του οικισμού της Ραιδεστού και να συνδεθεί η λειτουργία του κόμβου Τριαδίου με την παράκαμψη Ραιδεστού, ώστε ο συγκοινωνιακός σχεδιασμός να διευκολύνει την κίνηση προς την παράκαμψη και όχι διαμπερώς από τον οικισμό. Με την κατασκευή της παράκαμψης ο δήμος Θέρμης μπορεί να αναλάβει τα απαραίτητα συγκοινωνιακά έργα μείωσης της ταχύτητας και της διέλευσης.

3. Να επιλεγεί η νέα προτεινόμενη χάραξη της Εγνατίας οδού με απομάκρυνση της οδού από τον οικισμό Τριαδίου και να απαγορευτεί η χάραξη επί του ρέματος Τριαδίου. Κατά τη διέλευση της περιφερειακής οδού με τη νέα χάραξη από την εκτός σχεδίου περιοχή Ραιδεστού – Τριαδίου πρέπει να ληφθούν όλα τα μέτρα προστασίας, με ορύγματα και ηχοπετάσματα. Επίσης να ληφθούν όλα τα μέτρα προστασίας της περιοχής του φράγματος Τριαδίου και να μην περιοριστούν οι δυνατότητες αξιοποίησης της περιοχής ως περιοχής αναψυχής και ορεινών μονοπατιών.

4. Να αποκατασταθεί νέα, πλήρης και λειτουργική σύνδεση Θέρμης – Ταγαράδων με αξιοποίηση της διάβασης στα όρια του αεροδρομίου ΣΕΔΕΣ, καθώς και να κατασκευαστεί παράπλευρη οδοποιία με ευθύνη της “Εγνατίας Οδού”.

Παρεμβάσεις στα ανατολικά

“Η ουσιαστική διαβούλευση και ο δημοκρατικός διάλογος μας οδήγησαν σε μία κοινή αντίληψη, που οφείλουμε να υλοποιήσουμε στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Συμφωνήσαμε στα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά της εξωτερικής περιφερειακής αλλά και στις προτεραιότητες των συγκοινωνιακών έργων της ανατολικής Θεσσαλονίκης”, τόνισε ο κ. Φάμελλος. Ειδικότερα, όπως ανέφερε:
– Βασική προτεραιότητα είναι η διαπλάτυνση της ε.ο. Μουδανιών και η κατασκευή των έργων της βοηθητικής οδοποιίας και των ηχοπετασμάτων από την περιοχή του Κ12 (Καλαμαριάς) έως τον κόμβο Σχολαρίου. Είναι ένα έργο προτεραιότητας που αφορά όλη την πόλη.
– Παράλληλα πρέπει να ολοκληρωθούν τα υπολειπόμενα έργα της βελτίωσης της ε.ο. Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου στο τμήμα του δήμου Θέρμης, που παρέμειναν ελλιπή από την προηγούμενη εργολαβία, δείγμα της κακοδαιμονίας της παλαιάς λογικής των έργων στο πόδι, χωρίς μελέτες και απαλλοτριώσεις. Στο έργο αυτό θα προσπαθήσουμε να ενταχθεί και η κατασκευή της παράκαμψης Ραιδεστού.
– Συζητήσαμε επίσης για την τροποποίηση των χαρακτηριστικών της οδού Κ11 – Γαλάτιστα. Το έργο από τον κόμβο Τριαδίου έως τη Γαλάτιστα διατηρεί τα χαρακτηριστικά του κλειστού αυτοκινητόδρομου. Πρέπει όμως να τροποποιηθούν τα χαρακτηριστικά του σε αστική αρτηρία από τον κόμβο Κ11 (που δεν υπάρχει) έως την οδό Θέρμης Πανοράματος και να ξαναδούμε την όδευση και τα χαρακτηριστικά στο ευαίσθητο περιβαλλοντικά και χωροταξικά τμήμα μέχρι τον κόμβο Τριαδίου. Αυτή τη συζήτηση πρέπει να ξανακάνουμε άμεσα με τους δήμους Θέρμης και Πυλαίας-Χορτιάτη.
“Με βάση αυτό το πλάνο και τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, που θα προωθήσουμε άμεσα, πρώτη μας προτεραιότητα είναι η εξεύρεση των πόρων για τη χρηματοδότηση αυτών των έργων προτεραιότητας, που καρκινοβατούν χρόνια”, κατέληξε ο αν. υπουργός Περιβάλλοντος.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.