Ads Top

Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ δίνει πνοή στο real estate

Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ με την πώληση του 67% και οι προβλεπόμενες από τη σύμβαση επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ, που προγραμματίζονται να γίνουν από την κοινοπραξία του Ιβάν Σαββίδη, το γερμανικό fund Deautsche Invest Equite Partners και τον γαλλικό κολοσσό μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM, εντός 3-3,5 χρόνων, δηλ. τον μισό από αυτόν που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, αναμένεται να αλλάξουν και την εικόνα της περιοχής γύρω από το λιμάνι, όπου τα τελευταία χρόνια υπήρξε κάθετη πτώση τόσο στις τιμές ακινήτων, όσο και σε αυτές των ενοικίων και γενικότερα μαρασμός.
Κύκλοι της κτηματαγοράς εκτιμούν ότι το κομμάτι από την πλατεία Ελευθερίας μέχρι τα Σφαγεία θα αποκτήσει ξανά ζωή, καθώς ακίνητα που είχαν γίνει με προοπτική να στεγάσουν επιχειρηματικούς ομίλους, γραφεία, ακόμη και εμπορικά κέντρα, είναι σήμερα άδεια ή υπολειτουργούν.
«Σήμερα υπάρχουν χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα αδιάθετα, που νοικιάζονται ή πουλιούνται σε πολύ χαμηλές τιμές, αλλά είναι σε κακή κατάσταση, γιατί έχουν μείνει πολύ καιρό παρατημένα και η περιοχή του λιμανιού παρουσιάζει εικόνα ερήμωσης», λέει στην Οικονομία ο μεσίτης, Νίκος Μανομενίδης, πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Θεσσαλονίκης, προσθέτοντας ότι τόσο η πώληση του λιμανιού, όσο και η επικείμενη μεταφορά των υπηρεσιών της περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας, θα τονώσουν την αγορά και θα αυξήσουν τη ζήτηση της επαγγελματικής στέγης στην περιοχή.
Χαρακτηριστικό του κλίματος που έχει δημιουργηθεί στην προοπτική ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ είναι η πώληση αυτές τις μέρες του ημιτελούς ακίνητου της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης, στην Παλιά Παραλία, στην οδό Κουντουριώτου 9, απέναντι από την είσοδο του λιμανιού, στον Ομιλο Παυλίδη με έδρα τα Γιαννιτσά, στην προοπτική να δημιουργηθεί εδώ ένα κτίριο επαγγελματικών χώρων, με υψηλά στάνταρ για μεγάλους επιχειρηματικούς φορείς.
Το ημιτελές οκταώροφο κτίριο με τα δύο υπόγεια, ξεκίνησε να ανεγείρεται το 2001 με σκοπό να στεγάσει τα γραφεία της ΕΒΖ, αλλά και υπηρεσίες της ΑΤΕ.
Ωστόσο ουδέποτε ολοκληρώθηκε και βγήκε στο...σφυρί από την Πειραιώς Real Estate. Η τιμή του υπολογίζονταν από τους μεσίτες προ κρίσης στα 6-7 εκατ. ευρώ, η τιμή εκκίνησης ήταν αρχικά 2,9 εκατ. ευρώ και αναπροσαρμόστηκε στα 4 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο, λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος στον σχετικό πλειοδοτικό διαγωνισμό. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Ομιλος Παυλίδη που τελικά το απέκτησε, έδωσε ένα ποσό μεταξύ 4-5 εκατ. ευρώ, ενώ τουλάχιστον άλλα τόσα θα δώσει για την ολοκλήρωση και τη διαμόρφωσή του.
Χαρακτηριστικό του κλίματος που έχει δημιουργηθεί είναι η αγορά από τον Ομιλο Παυλίδη του ημιτελούς ακινήτου της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης,
στην Παλιά Παραλία. Στη θέση του θα δημιουργηθεί ένα κτίριο επαγγελματικών χώρων, με υψηλά στάνταρ για μεγάλους επιχειρηματικούς φορείς.
Χαρακτηριστικό του κλίματος που έχει δημιουργηθεί είναι η αγορά από τον Ομιλο Παυλίδη του ημιτελούς ακινήτου της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης, στην Παλιά Παραλία. Στη θέση του θα δημιουργηθεί ένα κτί
Τόνωση της αγοράς
«Η πώληση αυτή θα αναθερμάνει το ενδιαφέρον επιχειρηματικών ομίλων που αναζητούν επαγγελματικούς χώρους γύρω από το λιμάνι, το οποίο σύντομα θα αλλάξει όψη και ταυτόχρονα θα αλλάξει την όψη όλης της γύρω περιοχής. Σήμερα οι τιμές έχουν κατρακυλήσει και υπάρχουν ακίνητα που πουλιούνται για 500€/τ.μ. και άλλα που νοικιάζονται προς 8-10€/τ.μ., αλλά ακόμη και σε αυτές τις τιμές κανείς δεν τα παίρνει γιατί είναι σε χάλια κατάσταση», λέει ο κ. Μανομενίδης και συμπληρώνει: «κάθε μεγάλη επένδυση έχει πολλαπλά οφέλη. Η κτηματαγορά θα πάρει τα πάνω της. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να γνωρίζουν ότι υπάρχουν ευκαιρίες και οι ιδιοκτήτες ότι αν τα φτιάξουν, σύντομα θα μπορέσουν να πετύχουν καλύτερες τιμές».

Η κοινοπραξία που κέρδισε τον διαγωνισμό για το λιμάνι, θα επιδιώξει να εκτελέσει τις επενδύσεις σε διάστημα μόλις 3,5 χρόνων, ενώ η σύμβαση της έδινε το περιθώριο των 7 χρόνων και μάλιστα η επενδυτική περίοδος θα άρχιζε μετά από τρία χρόνια. Οι δεσμεύσεις για επενδύσεις είναι της τάξης των 180 εκατ. ευρώ, ενώ το δημόσιο οφείλει να εκτελέσει έργα οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεσης, ύψους 50 εκατ. ευρώ.
«Στη φάση εκτέλεσης των απαραίτητων έργων, εκτιμούμε ότι θα απασχοληθούν 1.000-2.000 άτομα, ενώ άμεσα πρέπει να προσληφθούν τουλάχιστον 200 εργαζόμενοι. Μετά την ολοκλήρωση των υποδομών και την εντατικοποίηση της λειτουργίας η συνολική απασχόληση που θα προκύψει στην όλη διαδικασία της διαμετακόμισης θα αφορά σε πάνω από 10.000 θέσεις εργασίας», δηλώνει στην Οικονομία ο πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε., Κωνσταντίνος Μέλιος.
Κέρδη και για τον τουρισμό
Η αναβάθμιση των υποδομών του ΟΛΘ αναμένεται να οδηγήσει σε επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με την υποδοχή περισσότερων κρουαζιερόπλοιων, θα επαναφέρει την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Αιγαίου, ενώ θα ενισχύσει τα μεγέθη στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων και έτσι θα καταστήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κέντρο της περιοχής στα Νότια Βαλκάνια.
ΜΑΡΙΑ ΡΙΤΖΑΛΕΟΥ/ethnos.gr

● Στην περιοχή υπάρχουν χιλιάδες τ.μ. αδιάθετα, που πω­λούνται ή ενοικιάζονται σε πολύ χαμηλές τιμές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.