Πέμπτη, 13 Απριλίου 2017

Ο «τυφώνας» Survivor

Τα πράγματα είχαν σοβαρέψει. Το υποψιάστηκα όταν για πρώτη φορά στο κομμωτήριο δεν μπορούσα να συμμετάσχω σε καμία συζήτηση, αφού όλες αφορούσαν στο «Survivor». Δεν έβλεπα. Με κοίταξαν με τρόμο αρχικά και με περιφρόνηση στη συνέχεια. Καμία δεν μου ξαναμίλησε. Λίγες ημέρες αργότερα, επισκέφτηκα τα ανίψια μου, που είχα να δω πάνω από μήνα – λίγο πριν ξεκινήσει το reality επιβίωσης του ΣΚΑΪ. Είχε μόλις μισανοίξει η πόρτα όταν ακούστηκε η ερώτηση: «Θεία, βλέπεις “Survivor”;». Η αρνητική μου απάντηση ήταν μοιραία, δεν ξανασχολήθηκαν μαζί μου εκείνο το βράδυ. Σε ένα μπαρ την προηγούμενη εβδομάδα τρεις τύποι μιλούσαν πολύ σοβαρά. Οταν πλησίασα, έλεγαν ότι ο Μάριος ο Κύπριος δεν φεύγει από το «Survivor». Κάτι ανάλογο έχει συμβεί στο μετρό, στο γραφείο, σε καφετέριες – προχθές σε ανδρικό κουρείο 10 άνδρες μεταξύ 30 και 40 μιλούσαν σοβαρά, προσηλωμένα και με επιχειρήματα για την ψηφοφορία της Δευτέρας. Να μην αναφερθώ στα κοινωνικά δίκτυα – ειδικότερα στο Twitter.
Αν δεν παρακολουθείς την εκπομπή, είσαι ο παρίας των timeline, με το σχετικό hashtag να χτυπάει κόκκινα, ειδικά τα βράδια μετά τις 9. Το «φαινόμενο Survivor» είναι εδώ. Θυμίζει άλλες εποχές, με την τηλεθέαση να σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, η πρωτοφανής εμμονή του κοινού με την εκπομπή αποτελεί (άλλον) έναν λόγο για συζήτηση και διαπληκτισμούς εντός και εκτός κοινωνικών δικτύων, δίνει τροφή ακόμη και για συζητήσεις στη Βουλή, γίνεται αντικείμενο στοιχηματισμού, ενώ ανοίγει μια νέα αγορά σε take away, ενημερωτικά/ψυχαγωγικά sites, ευφάνταστους επιχειρηματίες.
Ο Παλιάκης, το θρυλικό ψητοπωλείο στο Παγκράτι, δεν άνοιγε ποτέ τις Κυριακές – ένα παράπονο όλων των Παγκρατιωτών. Πλέον ανοίγει κάθε Κυριακή, γιατί η ζήτηση λόγω «Survivor» είναι μεγάλη. Φίλος πανεπιστημιακός αναγκάστηκε να μεταφέρει το μάθημά του από 7-9 το απόγευμα σε 6.30-8.30 μετά την απαίτηση των φοιτητών του, προκειμένου να προλαβαίνουν την ώρα προβολής του ριάλιτι. Οι σχολικές επισκέψεις στο κτίριο του ΣΚΑΪ έχουν πληθύνει, καθώς τα παιδιά θέλουν να έρθουν στο κανάλι που παίζει το «Survivor». Σινεμά και θέατρα παραπονούνται για χαμηλή προσέλευση κόσμου τις ημέρες που προβάλλεται η εκπομπή. Αυτοί που κερδίζουν είναι τα φαγητά take-away και τα διάφορα ψυχαγωγικά sites, που έχουν βρει την κότα με το χρυσό αυγό, για να παίρνουν χιλιάδες κλικ. Οποιο ποστ έχει σχέση με τους πρωταγωνιστές του «Survivor» σπάει ταμεία. Λέγεται ότι η επισκεψιμότητα στα σχετικά λινκ αγγίζει τα ρεκόρ του δυστυχήματος Παντελίδη. Γι’ αυτό και σχετικά «ρεπορτάζ» εμφανίζονται σωρηδόν στα timeline του Facebook, «ικετεύοντας» με τους τίτλους τους για ένα κλικ, παρότι αν το πατήσεις σπάνια υπάρχει κάποια είδηση. 
Από τον Αγιο Δομίνικο έως τη Βουλή
Πλέον οι θεαματικότητες είναι πρωτοφανείς. Στις 21 Μαρτίου η εκπομπή έκανε ρεκόρ τηλεθέασης με μέσο όρο 46,8% και 63,6% στο νεανικό κοινό. Στους άντρες μεταξύ 25 και 34 ετών άγγιξε το 77,9%, στις γυναίκες 15-24 το 72,9%, ενώ στους άντρες 15-24 το 74,2%. Εν ολίγοις, το «Survivor» τους «πιάνει» όλους. Αντρες-γυναίκες όλων των ηλικιών μέχρι τα 55, και μάλιστα ανώτερης/ανώτατης μόρφωσης: εκεί το ποσοστό αγγίζει το 46,6%.
Την εκπομπή αναγκάστηκε να σχολιάσει ακόμα και ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του, λέγοντας ότι δεν τη βλέπει μεν, προσπαθεί να κατανοήσει το φαινόμενο δε. Το ίδιο διάστημα το «Survivor» έγινε αντικείμενο συζήτησης ακόμα και στη Βουλή, όταν ο ανεξάρτητος βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος κατέθεσε επερώτηση προς τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής Νίκο Παππά, ζητώντας την αλλαγή ώρας προβολής και θέτοντας ζήτημα απάνθρωπων και ακραίων συνθηκών διαβίωσης, αλλά και παράνομου στοιχηματισμού. Γι’ αυτό το θέμα είχε άλλωστε αναγκαστεί να εκδώσει ανακοίνωση και ο σταθμός ΣΚΑΪ, προειδοποιώντας τους τηλεθεατές πως το γεγονός ότι η εκπομπή μεταδίδεται με μια χρονική υστέρηση από τη διεξαγωγή των δρωμένων καθιστά ενδεχομένως επισφαλή την έκβαση οποιουδήποτε στοιχηματισμού. Αυτό δεν φαίνεται βέβαια να σταματά κανέναν, αφού σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Stoiximan ο όγκος στοιχημάτων, ειδικά το μισάωρο της Δευτέρας μετά την ανακοίνωση των τριών υποψηφιοτήτων αποχώρησης, αγγίζει αυτόν ενός καλού παιχνιδιού της Super League κι «αυτός είναι ένας εξωπραγματικός αριθμός», όπως λένε οι εκπρόσωποι της εταιρείας. 
 Η αύξηση δε του ενδιαφέροντος για την εκπομπή είναι διαρκής  και την ακολουθεί και η αύξηση στα στοιχήματα. Οσο ο ανταγωνισμός στον Αγιο Δομίνικο θα αυξάνεται τόσο το ενδιαφέρον θα κορυφώνεται και όλο και συχνότερα θα βλέπουμε «ευφάνταστες επιχειρηματικές ιδέες» που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν το hype, όπως για παράδειγμα αυτή του μπουγατσατζίδικου της Θεσσαλονίκης: νέα μπουγάτσα Survivor εμφάνισε στη βιτρίνα του, με τι άλλο; Γάλα καρύδας... 

Δημοσίευση σχολίου

Start typing and press Enter to search