Ads Top

Ανασφάλιστα και... παρκαρισμένα 250 λεωφορεία των ΟΣΥ

Ενα απίστευτο φαινόμενο παρατηρεί κανείς στα αμαξοστάσια των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες). «Φιλοξενούν» πάνω από 200 λεωφορεία τα οποία είναι ανασφάλιστα και ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ. Ο λόγος; Επιλέχθηκε η οδός της... παρανομίας, προκειμένου να εξοικονομηθούν πόροι. Τα περίπου 250 λεωφορεία των ΟΣΥ που δεν έχουν «περάσει» από ΚΤΕΟ και δεν έχουν ασφαλιστική κάλυψη τεχνικά βρίσκονται σε κατάσταση που θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν και να αντικαταστήσουν ορισμένα από τα ήδη ακινητοποιημένα –για τεχνικούς λόγους– οχήματα. Τυπικώς η επιλογή της μη ασφάλισης και της αποχής από έλεγχο ΚΤΕΟ αποδίδεται στο γεγονός ότι δεν επαρκεί το προσωπικό για να τα οδηγήσει. Και όλα αυτά τη στιγμή που οχήματα «γδύνονται» από λάστιχα και ανταλλακτικά, προκειμένου να αντικαταστήσουν φθαρμένα κυκλοφορούντα. Μεταξύ των οχημάτων που διατηρούν οι ΟΣΥ στα αμαξοστάσιά τους υπ’ αυτές τις συνθήκες, περιλαμβάνονται και 91 λεωφορεία φυσικού αερίου, ορισμένα εκ των οποίων είναι και αρκετά καινούργια (με έτος πρώτης κυκλοφορίας το 2010) και με αξία αγοράς κοντά στις 200.000 ευρώ. Συνολικά, η εταιρεία διαθέτει 300 ανασφάλιστα οχήματα, μεταξύ των οποίων αυτοκίνητα, οχήματα κινητών συνεργείων, μικρά φορτηγά κ.ά.
Οι προβλέψεις
Τα οχήματα των ΟΣΥ, όπως και τα Ι.Χ., υπόκεινται στις ίδιες ακριβώς προβλέψεις και σε περίπτωση μη ασφάλισης επιβάλλονται διοικητικές ποινές (αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για έξι μήνες). Εάν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο για δεύτερη φορά, η αφαίρεση των στοιχείων του (πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας) διαρκεί δύο χρόνια, ενώ σε περίπτωση εμπλοκής ανασφάλιστου οχήματος σε ατύχημα οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας αφαιρούνται για τρία χρόνια.
Στα δημόσιας χρήσης οχήματα, μάλιστα, επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο (υπέρ του Ασφαλιστικού Επικουρικού Κεφαλαίου) ύψους 1.000 ευρώ, για κάθε ανασφάλιστο λεωφορείο ή φορτηγό, ενώ για τα μικρότερα οχήματα το πρόστιμο ανέρχεται στα 500 ευρώ.
Ετσι οι ΟΣΥ, ως δημόσια εταιρεία, κινδυνεύουν με την επιβολή προστίμων και αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας μόλις γίνει η πρώτη διασταύρωση των στοιχείων του στόλου τους από τη Γενική Γραμματεία Εσόδων.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση των ΟΣΥ έχει αφήσει ανασφάλιστα τα οχήματα, καθώς προγραμματίζει την έναρξη συνεργασίας με άλλη ασφαλιστική εταιρεία από αυτήν που ασφαλίζει σήμερα τα οχήματά της. Είναι γεγονός ότι οι ΟΣΥ ασφαλίζουν τα οχήματά τους στην ίδια εταιρεία από το 1992, καθώς δεν έχουν βρει άλλη που να συναινεί με τον όρο που θέτουν για απεριόριστες καλύψεις προς τους επιβάτες, αντί του 1,5 εκατ. ευρώ που θέτουν οι υπόλοιπες εταιρείες ως ανώτατο όριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.