Ρύθμιση - ανάσα με haircut στα ληξιπρόθεσμα χρέη

Εμμεσο «κούρεμα» ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τo Δημόσιο επέλεξαν κυβέρνηση και δανειστές, και έτσι έκλεισαν όλα τα εκκρεμή θέματα του εξωδικαστικού συμβιβασμού.
Βρέθηκε η χρυσή τομή για τα μέχρι πρότινος εμπόδια και αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά οι διαφωνίες που μπλόκαραν τη συμφωνία. Η συμφωνία προβλέπει τον υπολογισμό με βάση τις καινούργιες και όχι τις παλαιές κλίμακες προστίμων των οφειλών προς το Δημόσιο και με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται ένα μείγμα ισορροπίας που επιτρέπει την αποτελεσματική λειτουργία του νέου υπό διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου.
Οπως προέκυψε μέσα από τη διαπραγμάτευση και με δεδομένο πως το «αγκάθι» αυτής αποτελούν οι οφειλές προς το Δημόσιο, τα καινούργια πρόστιμα θα είναι κατά πολύ μικρότερα από τα παλαιά.
Σε αυτήν την ομπρέλα ρυθμίσεων θα «στεγαστούν» όλοι οι φόροι και οι οφειλές προς το Δημόσιο συμπεριλαμβανομένου και του Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών αλλά και ο Φόρου Προστιθέμενης Αξίας. Οχι όμως και οι εισφορές προς τα ασφαλιστικά ταμεία.
Στην ουσία φεύγει η λογική του άμεσου κουρέματος αυτής καθεαυτής της οφειλής (του αρχικού κεφαλαίου δηλαδή) και το haircut επιτυγχάνεται μέσα από την αποτελεσματική μείωση των προστίμων και τις πολυάριθμες δόσεις που θα συνοδεύσουν την εξόφληση των οφειλών.
Πάνω σε αυτό το νέο πλαίσιο θα δομηθεί η αρχιτεκτονική βιωσιμότητας των επιχειρήσεων, οι οποίες αδυνατούν να εξυπηρετήσουν -μέσα από το υπάρχον πλαίσιο ρυθμίσεων- τα χρέη τους προς το ελληνικό δημόσιο μολονότι διαθέτουν δυνατότητες επιβίωσης.
Τόσο ο ΦΠΑ όσο και ο ΦΜΥ αποτέλεσαν αντικείμενο «έριδος» μεταξύ Δημοσίου και Θεσμών, με τη μεν κυβέρνηση να μην επιθυμεί να συμπεριληφθούν στον νόμο, τους δε Θεσμούς να θεωρούν κάτι τέτοιο ως απαραίτητη προϋπόθεση. Οι δύο αυτοί φόροι θεωρούνται ανακυκλούμενοι κάτι που σημαίνει πως ή έχουν παρακρατηθεί όπως στην περίπτωση του ΦΜΥ ή έχουν εισπραχθεί όπως στην περίπτωση του ΦΠΑ και άρα θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο το κύριο σώμα της οφειλής να υποστεί απομείωση.
Χρέη άνω των 95 δισ.
Να σημειωθεί ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των ιδιωτών προς την εφορία έχουν πλέον ξεπεράσει τα 95 δισ. ευρώ, πολλά εκ των οποίων είναι πρόστιμα που ποτέ δεν πρόκειται να εισπραχθούν. Επίσης, τα «ανοίγματα» των επιχειρήσεων είναι συνολικά περί τα 148 δισ. και από αυτά έχει «κοκκινίσει» το 44% του συνόλου. Με βάση τη λύση αυτήν θα γίνει τώρα περαιτέρω επεξεργασία του θεσμικού πλαισίου.

Οι δανειστές θεωρούσαν απαραίτητη προϋπόθεση πάντως την ένταξη όλων των οφειλών των επιχειρήσεων σε ρύθμιση, καθώς εκτιμούν πως η εξαίρεση από τη ρύθμιση οφειλών υπονομεύει το εγχείρημα διάσωσης μιας επιχείρησης.
Οι τράπεζες με τη σειρά τους ετοιμάζουν τα μοντέλα τους με βάση τις ρυθμίσεις που έχουν ήδη διεκπεραιώσει στο παρελθόν και οι οποίες θα αποτελέσουν έναν καλό «μπούσουλα» για το ποιες επιχειρήσεις θα εντάξουν μέσα στο συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο.
Ας σημειωθεί πως από την προηγούμενη εμπειρία τους οι τράπεζες ξέρουν τους κλάδους αλλά και τους μεμονωμένους πελάτες και το πώς αυτοί ανταποκρίνονται στο πλαίσιο των ρυθμίσεων που έχουν διμερώς συμφωνηθεί.
Παράλληλα, τα πιστωτικά ιδρύματα έχουν τρόπους και μεθόδους προκειμένου να εντοπίσουν τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, κάτι άλλωστε που προάγει και το γράμμα του νομοσχεδίου, το οποίο διενεργεί σαφέστατο έλεγχο στους υποψήφιους να ενταχθούν στο νέο θεσμικό πλαίσιο. Οι τράπεζες αναμένουν τόσο την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου νομοθετήματος όσο και τη νομική προστασία που θα αποτελέσει κεφάλαιο σε διαφορετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης, προκειμένου να προλάβουν τον χρόνο και να επιτύχουν τους στόχους τους οποίους έχουν θέσει για το 2017. Και ενώ οι στόχοι αυτοί σε ό,τι αφορά το 2016 έχουν επιτευχθεί, το πρώτο τρίμηνο του 2017 και το γεγονός πως δεν έχει ακόμη επιτευχθεί η αξιολόγηση διαμορφώνει νέα δεδομένα για τα πιστωτικά ιδρύματα. Εάν σε όλο αυτό προστεθεί και το γεγονός πως τα στοιχεία στο τέλος του 2017 θα είναι αυτά τα οποία θα αποτελέσουν τη βάση για τα stress tests των τραπεζών το 2018, οι αποφάσεις γύρω από τον εξωδικαστικό συμβιβασμό θα πρέπει να θεωρούνται ιδιαιτέρως κρίσιμες.

COMMENTS

Όνομα

Αθλητικα,445,Αμυνα,59,Απόψεις,2209,Γυναίκα,3,Διασκέδαση,15,Διάφορα,1395,Εθνικά,174,Εικαστικά,1,Εκκλησία,822,Εκλογές 2014,37,Εκλογές 2015,27,Ελλαδα,4328,Ελληνοτουρκικά,138,Επικαιρότητα,69,Επισκόπηση τύπου,64,Θεσσαλονίκη,2644,ιστορικά,41,Κοινωνια,2289,Κοσμος,3145,Κυπρος,209,Μουντιάλ,30,Οικονομια,2742,Ορθοδοξία,869,παιονία κιλκις,602,Περιβάλλον,7,Περιεργα,4,Πολιτικη,2468,Πολιτισμός,74,Σαν σημερα,92,Τεχνολογία,42,Υγεία,88,CREATIVES,5,CULTURE,3,English,14,english edition,34,feature,37,featured,6180,lifestyle,41,media,17,News,196,slider,16357,Society,7,Travel,202,video,18,zblog,4,
ltr
item
SynoraNews: Ρύθμιση - ανάσα με haircut στα ληξιπρόθεσμα χρέη
Ρύθμιση - ανάσα με haircut στα ληξιπρόθεσμα χρέη
https://3.bp.blogspot.com/-kb2KXvAxy4U/WMEgFmFdzpI/AAAAAAAApyE/aevHmXA6Bn0IUld3fwHAPeB2h2L4JCi3gCLcB/s640/111.jpg
https://3.bp.blogspot.com/-kb2KXvAxy4U/WMEgFmFdzpI/AAAAAAAApyE/aevHmXA6Bn0IUld3fwHAPeB2h2L4JCi3gCLcB/s72-c/111.jpg
SynoraNews
http://synoranewsgr.blogspot.com/2017/03/haircut.html
http://synoranewsgr.blogspot.com/
http://synoranewsgr.blogspot.com/
http://synoranewsgr.blogspot.com/2017/03/haircut.html
true
1027476136815526915
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy