Τρίτη, 7 Μαρτίου 2017

Εγκλημα στην άσφαλτο και τιμωρία - Βαρύς ο «πέλεκυς» για οδηγούς χωρίς φρένα


Το απίστευτο βίντεο με την Πόρσε που σκόρπισε ανεξέλεγκτα τον θάνατο πριν από λίγες μέρες στην εθνική οδό, συγκλονίζοντας το πανελλήνιο (και όχι μόνο), επανέφερε στο προσκήνιο, με τον πιο δραματικό τρόπο, τη θλιβερή διαπίστωση ότι επί δεκαετίες η χώρα μας διεκδικεί σταθερά μια θέση στο... βάθρο των ευρωπαϊκών κρατών με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.
Οι παρεμβάσεις των αρμοδίων Αρχών σε κατασταλτικό κυρίως επίπεδο (και όχι με προληπτικά μέτρα) με την επιβολή προστίμων για χιλιάδες παραβάσεις του ΚΟΚ, με «καμπάνες» από τα ποινικά δικαστήρια αλλά και μεγάλες αποζημιώσεις που επιδικάζονται για τις υλικές ζημιές και την ψυχική οδύνη που σκορπούν θάνατοι και βαρύτατοι τραυματισμοί, είναι φανερό ότι αδυνατούν να ανακόψουν μια αληθινή «γενοκτονία» που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Οι αριθμοί σοκάρουν: Το α’ εξάμηνο του 2016 είχαμε 378 νεκρούς, 441 βαριά τραυματίες και 6.191 ελαφρά, ενώ μόνο στην Αττική φέτος τον Ιανουάριο είχαμε 364 τροχαία με 17 νεκρούς, 14 βαριά και 417 ελαφρά τραυματίες, ενώ τον Φεβρουάριο σε 432 τροχαία, 13 νεκρούς, 12 σοβαρά τραυματίες και 485 ελαφρά.
Η τραγωδία του πολύνεκρου τροχαίου μέσα από τη βασανιστική για τα μάτια όλων μας εικόνα ενεργοποίησε φορείς που αποκάλυψαν με στοιχεία ότι η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση πανευρωπαϊκά σε θανατηφόρα τροχαία, καθώς τα τελευταία 50 χρόνια στην πράξη «ξεκληρίστηκε» μια μεγαλόπολη, αφού είχαμε 120.000 νεκρούς, 350.000 ανάπηρους και 2 εκατ. τραυματίες, σαν να πέρασε η χώρα από έναν μεγάλο πόλεμο...
Τα πινάκια των δικαστηρίων είναι καθημερινά γεμάτα από απίστευτες ιστορίες πόνου και τραγωδίες, με αναρίθμητες ποινικές υποθέσεις, όπου θύματα ή συγγενείς τους διεκδικούν την τιμωρία ασυνείδητων οδηγών (με ποινές φυλάκισης κάμποσων μηνών ή μερικών ετών, με αναστολή ή εξαγορά, πάντα) ή την καταβολή αποζημιώσεων για τον άφατο πόνο και τη θλίψη που ένιωσαν.
Από την πολύνεκρη τραγωδία της δεκαετίας του ’90 στην Εύβοια (που οδήγησε στο μακελειό στο στρατοδικείο του Ρουφ, όταν ο τραγικός πατέρας θύματος «πήρε τον νόμο στα χέρια του», σκορπίζοντας τον θάνατο στο δικαστήριο), τη μεταγενέστερη ανθρωποθυσία τόσων νέων παιδιών στο δράμα των Τεμπών, μέχρι τις τραγωδίες των ημερών μας ελάχιστα έχουν αλλάξει, παρά τη βελτίωση των δρόμων, των τεχνικών μέσων, των δυνατοτήτων των ελεγκτικών μηχανισμών.
Εγκλημα στην άσφαλτο και τιμωρία - Βαρύς ο «πέλεκυς» για οδηγούς χωρίς φρένα
Οι ανθρωποθυσίες «στον Μολώχ της ασφάλτου» συνεχίζονται με αμείωτη ένταση, με τις ίδιες αιτίες, την απόσπαση της προσοχής (συχνότατα λόγω χρήσης κινητού), την υπερβολική ταχύτητα, την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη ή του «stop», την χρήση οινοπνεύματος ή ναρκωτικών ουσιών, την απουσία κράνους κ.λπ., με παντελή απουσία στοιχειώδους κυκλοφοριακής και γενικότερης αγωγής, καθώς συχνά τα θύματα εγκαταλείπονται αβοήθητα.
Απείθαρχοι οι Ελληνες
Ο Ελληνας παραμένει εξαιρετικά απείθαρχος και στο «βολάν», χωρίς να μπορούν να τον συνετίσουν τα υψηλά πρόστιμα (μόνο στην Αττική βεβαιώθηκαν τον Φεβρουάριο σχεδόν 28.000 παραβάσεις ΚΟΚ, από τις οποίες οι 886 σε βαθμό πλημμελήματος), ενώ η «μαγκιά» που συνήθως δείχνει στο τιμόνι μετατρέπεται σε πρωτοφανή δειλία, όταν έρχεται η ώρα «να πληρώσει τα σπασμένα» των ενεργειών του στο δικαστήριο, όπου επιχειρεί να αποσείσει τις ευθύνες, μετατοπίζοντάς τες οπουδήποτε αλλού.

Το φαινόμενο έχει, βέβαια, εν μέρει την εξήγησή του στο γεγονός ότι ο υπαίτιος του τροχαίου προσπαθεί να διαφυλάξει τα περιουσιακά του στοιχεία, αφού η Δικαιοσύνη επιδικάζει αποζημιώσεις για τα πάντα, για νοσήλια, έξοδα κηδείας, διατροφή, διαφυγόντα κέρδη από εργασία (ακόμα και μελλοντική, αν κάποιος είναι ακόμα φοιτητής), στέρηση υπηρεσιών που θα παρείχε ως σύζυγος ή γονέας, για φυσικοθεραπείες, μετακινήσεις με ταξί, οικιακή βοηθό, υποβάθμιση της κοινωνικής ή ερωτικής ζωής που προκάλεσε η παραμόρφωση ή η αναπηρία, ηθική βλάβη για την ταλαιπωρία, τη βαθιά θλίψη και τη στενοχώρια που φέρνει η απώλεια. Πρόσφατα η γερμανική Δικαιοσύνη άσκησε αυστηρή δίωξη στον υπεύθυνο πολύνεκρου τροχαίου, αποδίδοντάς του δόλο, γιατί είχε εμπλακεί και παλαιότερα σε παρόμοια υπόθεση, ενώ η αντίστοιχη προσπάθεια στη χώρα μας προ ετών από εκλιπόντα αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, για να τιμωρηθεί για κακούργημα (με ενδεχόμενο δόλο), ο μεθυσμένος υπαίτιος θανατηφόρου τροχαίου επειδή υπέπεσε ξανά ακριβώς στην ίδια εγκληματική πράξη δεν ευοδώθηκε.
Η ελληνική Δικαιοσύνη, εξαντλώντας πρόσφατα στη Β. Ελλάδα τα περιθώρια της νομοθεσίας, έκρινε ότι «συντρέχει εξαιρετική περίπτωση» για να υπερβεί το ανώτατο όριο και επέβαλε τελεσίδικα 6ετή φυλάκιση (εξαγοράσιμη προς 5 ευρώ ημερησίως) στον υπαίτιο μιας άλλης τραγωδίας, σε τροχαίο που προκάλεσε προ ολίγων ετών η «τρελή» πορεία μιας άλλης Πόρσε, με υπερβολική ταχύτητα και συνεχείς ελιγμούς στην εθνική οδό...
Θύματα του τροχαίου ένας μουσικός και μια νεαρή φοιτήτρια, που γύριζαν ξημερώματα από το νυχτερινό κέντρο όπου δούλευαν.
Μοιραία Πόρσε
Σύμφωνα με το πενταμελές Εφετείο, ο 35χρονος οδηγός τζιπ Porsche Cayenne 4.511 κ.ε., οδηγώντας υπό την επήρεια αλκοόλ (άνω του 1,10 g/l) με υπερβολική ταχύτητα, πολύ μεγαλύτερη της επιτρεπόμενης (190-200 χλμ./ώρα) και επικίνδυνα ζιγκ-ζαγκ, έπεσε με τόση σφοδρότητα στο προπορευόμενο μικρού κυβισμού (999 κ.ε.) και πολύ ελαφρύτερο ΙΧ, εκτινάσσοντάς το στον αέρα, με συνέπεια να πέσει από ένα γεφυράκι σε χωμάτινο ανάχωμα, όπου οι δύο επιβαίνοντες βρήκαν τραγικό θάνατο.

Στο νοσοκομείο ο υπαίτιος οδηγός αρνήθηκε να δώσει αίμα για να διαπιστωθεί αν ήταν μεθυσμένος, προσποιούμενος ότι ως μάρτυρας του Ιεχωβά δεν του το επιτρέπει η θρησκεία του, ενώ αρνήθηκε ξανά στους αστυνομικούς να υποβληθεί σε σχετική εξέταση με ηλεκτρονική συσκευή ανίχνευσης αλκοόλ που έφεραν για να ξεπεραστεί το θρησκευτικό πρόβλημα.
Από τη διπλή αυτή άρνηση, την κατάθεση του αδελφού του ότι δεν είναι μάρτυρας του Ιεχωβά και άλλες μαρτυρικές καταθέσεις για την κατάστασή του, το δικαστήριο έκρινε πως τεκμαίρεται ότι οδηγούσε υπό την επίδραση αλκοόλ που θέλησε να αποκρύψει με προσχηματικές δικαιολογίες, αφού προθυμοποιήθηκε να δώσει αίμα για εξετάσεις αργά το απόγευμα, όταν δεν υπήρχε πλέον κίνδυνος ανίχνευσης αλκοόλης.
Το δικαστήριο αρνήθηκε να του αναγνωρίσει οποιοδήποτε ελαφρυντικό, λαμβάνοντας υπόψη ότι είχε καταδικαστεί και παλιότερα για θανατηφόρο τροχαίο, ότι δεν επέδειξε καμιά μετάνοια ζητώντας συγνώμη ή εκφράζοντας τη λύπη του στους συγγενείς των θυμάτων, αλλά ότι αντιθέτως άσκησε και αγωγή εναντίον της συζύγου του θανατωθέντος οδηγού για ζημιές που προκάλεσε το κατεστραμμένο «χιλιαράκι» στην Πόρσε του!
«Νιώθω μεγάλη θλίψη γιατί δεν ήμουν εγώ στο δυστύχημα αντί για την κόρη μου και τώρα ντρέπομαι που ζω εγώ και όχι αυτή», είπε η τραγική μητέρα της φοιτήτριας στη συγκλονιστική της κατάθεση, επικρίνοντάς τον ότι δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να ζητήσει συγνώμη και μήνυσε τον αυτόπτη μάρτυρα...
Αλλη υπόθεση πολύνεκρου τροχαίου στη Δ. Ελλάδα, όπου ξεκληρίστηκε μια οικογένεια και σκοτώθηκε ένας αστυνομικός υποδιευθυντής, εξιχνιάστηκε ύστερα από τετραετείς έρευνες, καθώς ο τελικά καταδικασθείς για ανθρωποκτονία από αμέλεια πέντε ανθρώπων παραπλάνησε την ανάκριση και έριξε το φταίξιμο στον νεκρό υποδιευθυντή, ισχυριζόμενος ψευδώς ότι εκείνος οδηγούσε το μοιραίο υπηρεσιακό αυτοκίνητο και βάζοντας τη γυναίκα συνεπιβάτιδα στο όχημα, την οποία γνώριζε να καταθέσει και εκείνη ψευδώς ότι στο τιμόνι ήταν ο αστυνομικός.
Ωστόσο, η προσεκτική μακροχρόνια έρευνα έδειξε ότι σε κομμάτι της δεξιάς πλευράς του ραγισμένου παρμπρίζ βρέθηκαν τρίχες από το κεφάλι του αστυνόμου που χτυπώντας σε αυτό εκτινάχθηκε έξω σε μεγάλη απόσταση από τη δεξιά πόρτα, γεγονός που βεβαίωσε ότι καθόταν στη θέση του συνοδηγού (χωρίς να φορά ζώνη), έχοντας παραχωρήσει την οδήγηση στον τελικά καταδικασθέντα (σε φυλάκιση 4 ετών και 12 μηνών), που είχε, άλλωστε, πάντοτε ξυρισμένο το κεφάλι του.
«Εστησε» το δυστύχημα
Ο τελευταίος, οδηγώντας στις 3 τα ξημερώματα με τουλάχιστον 133 χλμ./ώρα (με όριο 90 χλμ.), ενώ επικρατούσε παγωνιά και δεν υπήρχε τεχνητός φωτισμός, σε μια επικίνδυνη στροφή έχασε τον έλεγχο του οχήματος και μπαίνοντας στο αντίθετο ρεύμα έπεσε μετωπικά πάνω σε ΙΧ που κινούνταν κανονικά, στέλνοντας στον άλλο κόσμο τους τέσσερις επιβάτες του.

Από τη σφοδρή σύγκρουση σκοτώθηκε και ο αστυνομικός στον οποίο επέρριψε τις ευθύνες ο τελικά καταδικασθείς, ισχυριζόμενος αρχικά -όπως και η γυναίκα- ότι δήθεν καθόταν στη θέση του συνοδηγού, όπου λιποθύμησε και ότι θυμάται μόνο που προσπαθούσε εκείνη να τον συνεφέρει. Το δικαστήριο τον καταδίκασε επίσης για ψευδορκία και ηθική αυτουργία σε ψευδορκία.
Σε άλλη υπόθεση η Δικαιοσύνη επέβαλε αποζημίωση 30.000 ευρώ σε υπαίτιο τροχαίου οδηγό για ζημιές και τραυματισμούς που προκάλεσε περνώντας με κόκκινο, αφού μιλούσε στο κινητό και δεν ήταν προσηλωμένος στην οδήγηση. Βαρύ ήταν το τίμημα για το Δημόσιο, που υποχρεώθηκε σε αποζημίωση 412.000 ευρώ για τροχαίο που προκάλεσε περιπολικό στρίβοντας αντικανονικά για να μπει σε βενζινάδικο, με συνέπεια να ανατραπεί μοτοσικλέτα που ακολουθούσε και να μείνει ανάπηρος στα κάτω άκρα ο συνεπιβάτης.
Σε άλλη υπόθεση επιδικάστηκε σε θύμα τροχαίου αποζημίωση 250.000 ευρώ, όχι μόνο για την αναπηρία και την παραμόρφωση που του προκλήθηκε από τον υπαίτιο οδηγό, αλλά και επειδή μετά την κατάσταση στην οποία περιήλθε τον εγκατέλειψε η γυναίκα του!
Σε περίπτωση στην οποία τραυματίστηκε σοβαρά τελειόφοιτος του Πολυτεχνείου, πέρα από τις αποζημιώσεις για νοσήλια κ.λπ., επιδικάστηκαν και 60.000 ευρώ για διαφυγόντα κέρδη, που εκτίμησε το δικαστήριο ότι θα είχε για μία εξαετία, στην οποία φυσιολογικά θα ασκούσε το επάγγελμα του μηχανικού, επιφυλασσόμενο να επανεξετάσει ανάλογη αγωγή αργότερα.
Αλέξανδρος Αυλωνίτης

ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΟΥ ΣΟΚΑΡΟΥΝ 
  • 378 νεκρούς είχαμε το πρώτο εξάμηνο του 2016
  • 364 τροχαία με 17 νεκρούς είχαμε μόνο στην Αττική φέτος τον Ιανουάριο
  • 120.000 νεκροί σε τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα τα τελευταία 50 χρόνια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου