Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2017

Θρίλερ με τις προσφορές για τον ΟΛΘ

Εξέπνευσε στις 19:00 ώρα Ελλάδος η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», προσφορές κατέθεσε το σχήμα της Deutsche Invest Equity Partners, σε κοινοπραξία με τη θυγατρική της CMA CGM, Terminal Link και τον όμιλο Σαββίδη.
Αλλες πηγές προσθέτουν και την International Container Terminal Services Inc. από τις Φιλιππίνες και η εκ των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ορμώμενη Dubai Ports World στο ρόστερ των διεκδικητών της καταστατικής πλειοψηφίας του ΟΛΘ.
Η ιαπωνική Mitsui φέρεται να απείχε από την υποβολή δεσμευτικής προσφοράς, παρότι συμμετείχε με αυξημένο ενδιαφέρον σε όλη την προ διαδικασία. Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, είχε ζητήσει παράταση στην ημερομηνία υποβολής προσφορών, η οποία και δεν δόθηκε. Πηγές από το Λονδίνο μάλιστα, πληροφορούν την «Κ» πως η Mitsui επιθυμεί να καταθέσει ένσταση κατά της διαγωνιστικής διαδικασίας επικαλούμενη αφενός το ζήτημα της παράτασης και αφετέρου διαδικασία με την οποία φέρεται να υπεβλήθησαν οι προσφορές της DP και της ICTSI.
Το ΤΑΙΠΕΔ, σε μια λιτή ανακοίνωσή του, δεν αναφέρει ούτε αριθμό, ούτε την ταυτότητα των υποψηφίων που κατέθεσαν προσφορές, ενώ σε επικοινωνία της «Κ» αρνήθηκε να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τον αριθμό και την ταυτότητα των επενδυτών. Προκλήθηκαν έτσι συνθήκες «θρίλερ» για όλους τους ενδιαφερόμενους παρά την κρισιμότητα του διαγωνισμού.
Κύκλοι σε γνώση, όμως, του πως θα κινηθεί από εδώ και πέρα το Ταμείο, αποδίδουν την τακτική του αυτή στην πρόθεσή του να προχωρήσει σε αίτημα υποβολής βελτιωμένων προσφορών από όσους τελικά συμμετείχαν, «ακόμη κι αν αυτός ήταν μόνο ένας».
Υπενθυμίζεται, ότι στην περίπτωση του ΟΛΠ, όπου υποψήφιος ήταν μόνο ένας, ζητήθηκε βελτιωμένη προσφορά, αντιπαραβάλλοντας τις εκτιμήσεις που είχε στα χέρια του το ΤΑΙΠΕΔ από τους δύο ανεξάρτητους αποτιμητές. Ετσι και στην περίπτωση του ΟΛΘ, αναμένεται να ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία με στόχο την εξασφάλιση του βέλτιστου δυνατού τιμήματος.
Σε κάθε περίπτωση, κύκλοι της αγοράς θεωρούν αδόκιμη την απόκρυψη του αριθμού και της ταυτότητας των υποψηφίων, δεδομένης της σημασίας της εν λόγω ιδιωτικοποίησης.
«Ολοκληρώθηκε η υποβολή των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. Ακολουθεί άμεσα η έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης των προσφορών και τα βήματα που προβλέπονται στους όρους του διαγωνισμού», αναφέρει αναλυτικά στην ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης που θα κληθεί να εκτελέσει ο παραχωρησιούχος, το ύψος των δεσμευτικών επενδύσεων που θα πρέπει να αναλάβει ο επενδυτής προσδιορίζεται στα 180 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσής τους είναι επταετής. Επίσης τίθεται δεσμευτικός στόχος για αύξηση του όγκου διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στις 550.000 ΤΕU σε ορίζοντα 9 ετών.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη διαχείριση, ανάπτυξη και εκμετάλλευση του ΟΛΘ Α.Ε. για 40 χρόνια με βάση τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Δημοσίου και εισηγμένης.
Για να ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, θα απαιτηθεί πάντως ακόμα τουλάχιστον ένα τετράμηνο, αφού, εφόσον ανακηρυχθεί πλειοδότης προτιμητέος επενδυτής, θα πρέπει να ακολουθήσουν υπογραφές συμβάσεων, εγκρίσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού και τέλος ψήφιση από τη Βουλή.

Δημοσίευση σχολίου

Start typing and press Enter to search