Κυριακή, 5 Φεβρουαρίου 2017

Δεν είναι απαραίτητη η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού λένε οι εργαζόμενοι

Επιδίωξη της κυβέρνησης από την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας είναι το «όσο το δυνατόν μεγαλύτερο δημόσιο όφελος» ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος, σε δηλώσεις του, σε ημερίδα με θέμα : «Εγνατία Οδός - ένας διαφορετικός κόσμος», που διοργάνωσαν οι εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού Α.Ε.
«Η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας οδού είναι μια σύμβαση, η οποία έχει αποφασιστεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και όσο κι αν προσπαθήσαμε δε μπορέσαμε να την αναστείλουμε. Είναι, λοιπόν, κάτι το οποίο είμαστε υποχρεωμένοι να διαχειριστούμε, αλλά πρέπει να το διαχειριστούμε, ώστε να έχει το μεγαλύτερο δημόσιο όφελος» δήλωσε ο κ. Φάμελλος και πρόσθεσε:
«Είναι σημαντικές οι παρατηρήσεις, οι οποίες έγιναν (στην ημερίδα) και για το χρόνο της παραχώρησης και για την αξία των διοδίων και για το κόστος αυτών, έτσι ώστε να έχουμε και πρόσβαση των πολιτών στον αυτοκινητόδρομο και ταυτόχρονα να μπορέσουμε να έχουμε και διάφορα συνεργά έργα, έτσι ώστε να αποδίδουν στο κράτος και αυτά να μπορέσουμε να τα εκμεταλλευτούμε και προς όφελος της Β.Ελλάδας, να έχουμε δηλαδή και μια απόδοση εσόδων σε υποδομές της Β. Ελλάδος».
«Αυτό που μας ενδιαφέρει παράλληλα είναι να παραμείνει και η Εγνατία Οδός Α.Ε. ως ένας πόλος παραγωγικός, επιστημονικός, τεχνικού δυναμικού στη Β. Ελλάδα. Αλλά να μπορεί να συμμετάσχει και σε άλλα έργα πλην της οδοποιίας , μιας κι έχει πολύ σημαντική τεχνογνωσία» πρόσθεσε ο κ. Φάμελλος.
Ο αναπληρωτής υπουργός τόνισε ότι τα στοιχεία και οι παρατηρήσεις που έγιναν στην ημερίδα θα αξιοποιηθούν σε διυπουργικό επίπεδο «για να βελτιστοποιηθούν όσο γίνεται περισσότερο οι όροι, ώστε να έχουμε το σημαντικότερο δημόσιο όφελος».
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, οι εργαζόμενοι παρουσίασαν στοιχεία, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι απαραίτητη η παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, καθώς όπως ανέφερε ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων της εταιρίας, Θάνος Τενεκές, το υπάρχον μοντέλο διαχείρισης «είναι παραγωγικό, κερδοφόρο και αναπτυξιακό» και μπορεί να αποδώσει «πέντε δισεκατομμύρια ευρώ κέρδη, τα επόμενα τριάντα χρόνια».
Ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Απόστολος Αντωνούδης ανέφερε ότι χρήζουν διευκρίνησης ορισμένα «ανοιχτά θέματα» σχετικά με την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου και πρόσθεσε ότι η άποψη της διοίκησης της εταιρίας είναι ότι ο χρόνος παραχώρησης πρέπει να είναι πολύ μικρότερος (από τριανταπενταετία), να διευκρινιστεί το αντικείμενο της παραχώρησης, δηλαδή τι ακριβώς παραχωρείται και να έχει και κάποιο ρόλο, κάποια έσοδα από αυτήν η Εγνατία Οδός Α.Ε. «για να συνεχίσει να επενδύει και να έχει έναν αναπτυξιακό ρόλο που πρέπει να έχει». Εκτίμησε, ότι ο αυτοκινητόδρομος έχει τη δυνατότητα, με πλήρη ανάπτυξη των διοδίων και με τίμημα μέχρι πέντε λεπτά του ευρώ, ανά χιλιόμετρο, να αποφέρει «καθαρά έσοδα, εκατόν τριάντα εκατομμύρια το χρόνο». Είπε, επίσης, ότι ανεξάρτητα από τη σύμβαση παραχώρησης η εταιρία μπαίνει σε καινούργια πεδία, όπως είναι η διαχείριση απορριμμάτων, ενώ αναπτύσσει εξωστρεφείς δράσεις σε γειτονικές χώρες, συμμετέχει σε μελετητικά έργα και διευρύνει τις δραστηριότητες της.
«Η Εγνατία Οδός έχει πολλά να δώσει. Έχει ένα πολύ καταρτισμένο στελεχιακό δυναμικό υψηλών δυνατοτήτων αλλά και την εμπειρία πολύ μεγάλων έργων στρατηγικής σημασίας» δήλωσε ο περιφερειάρχης Κ. Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας. «Η παραχώρηση δεν μπορεί να ακυρωθεί. Αυτό λοιπόν που ζητάμε είναι να κάνουμε την Εγνατία Οδό Α.Ε. βιώσιμη και λειτουργική» είπε ο κ Τζιτζικώστας απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, για τις ενστάσεις που έχουν οι εργαζόμενοι της εταιρίας για την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου και πρόσθεσε : «Πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να ενδυναμώσει το ρόλο της Εγνατίας Οδού Α.Ε. και αυτό μπορεί να γίνει μάλιστα, εάν το 30% των εσόδων της παραχώρησης κατευθύνονται στα ταμεία της Εγνατίας Οδού Α.Ε.».
Παραβρέθηκαν και έκαναν παρεμβάσεις οι βουλευτές, του ΣΥΡΙΖΑ Μάρκος Μπόλαρης, του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Αρβανιτίδης και της Ε.Κ. Αριστείδης Φωκάς, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΜΚ Πάρης Μπίλιας, κ.α. που συμφώνησαν στην ανάγκη να αξιοποιηθεί ο ρόλος και η τεχνογνωσία της Εγνατίας Οδού Α.Ε. σε υποδομές και έργα, ως επιστημονικός και μελετητικός φορέας.


Δημοσίευση σχολίου

Start typing and press Enter to search